Še enkrat, Tony!

Vsako leto, ko pride čas za registracijo mojega jamarskega Fiatka, nekako upam, da bo kaj tako drastično narobe, da se ga ne bo splačalo popravljati in ga bom lahko na odpad zapeljal. Pa vrag noče in noče škripniti!

Zadnjič pa se peljemo iz Čaganke in me kliče Tomaž, ki je vozil za mano, da mi zadaj samo lučke za osvetlitev registracije delajo ter zavorna luč, ko pohodim zavoro in da če bom kaj mimo policistov peljal, naj rahlo na zavoro stopim, da bo vsaj na daleč videti, da smo brezhibni. Sem se mu zahvalil in na zadevo takojci pozabil, Fiat pač, a glej si vraga, že čez dober kilometer policisti ob cesti. So imeli enega že v paci in sem mimo njih suvereno zapeljal z rahlo pritisnjeno stopalko zavore. Malo pred Novim mestom pa enaka situacija in sem si rekel, da pri mojih letih pa tega res ne rabim, tresti se pred možmi postave ko tazaden kriminalec.

In sem zrihtal, kakopak. No, en teden ne, sem se z Volvom vozil, a ker moj tastarejši sin vozi samo klump od Fiata, sem se danes odločil zadevo popraviti. Okej, bodimo pošteni, odločil sem se že včeraj. Nekako sem bil prepričan, da je samo kakšna varovalka šla, ker kar tako luči tudi ne crknejo in sem se odločil varovalko zamenjati, ker to pa znam, a nisem našel varovalk! Pa sem jih iskal, da ne boste mislili. V kabini jih ni bilo, pod pokrovom motorja pa tudi ne. No, pri motorju sta bili dve, sem ju našel na Googlu, potem sem pa še dve našel tudi v kabini, v predalu za rokavice, kjer se nekakšen predalček v predalčku odpre. A so bile vse štiri varovalke okej!

Pa mi seveda vrag ni dal miru, ker vem, da avto ne more imeti samo 4 varovalke in sem danes malo bolj poglobljeno guglal in sem jih našel. Ja, priznam, avtomobili, ki so vozili mimo moje hiše ali sosedje so si verjetno mislili svoje, ko sem vsake toliko iz avta pokukal in v telefon buljil, potem spet po avtu brkljal in nato spet po telefonu … A sem na koncu našel, kar sem iskal. Varovalke so bile tam, kjer so v večini avtomobilov, torej pod volanom, a kaj ko so pri Fiatu pokrovček privijačili s pravimi vijaki! Jaz sem pa iskal nekaj enostavnega za odpret!

Če ti torej pri Fiatu crkne varovalka, kar je enostavno popravljivo v vseh avtih, moraš najprej poiskati izvijač! Sem ga, sem odprl in ko sem pokukal med varovalke, sem v hipu našel pregorjeno. In jo tudi zamenjal, začuda sem imel rezervno! A luči še vedno niso delale! Sem se čohal po glavi, predvsem sem razmišljal, kaj še poleg luči ni delalo in zdaj, ko sem varovalko zamenjal, dela, pa nisem ugotovil. Sem se raje sobotnim časopisom posvetil, ki se jim včeraj nisem uspel, potem me je pa med branjem in kofetkanjem nenadoma prešinilo. Kaj pa, če sta obe žarnici crknili?!

Sem svojo heureka idejo zaupal ženi, ki je mirno povedala, da ji je že včeraj najstarejši, ki je kljub temu, da luči niso delale, mirno vzel Fiata, povedal, da sploh ne ve, kaj delam takšnega vraga, da ena luč že najmanj dve leti ne dela!

In mi je bilo seveda takoj jasno, da so žarnice šle in da ni nič kaj bolj drastičnega. Sem takojci spet pred hišo odpeketal, da žarnice preverim, pa sem spet ko bolek stal na dvorišču in po Tubi iskal, kako se žarnica na starem Fiatu zamenja. Jebena doktorska dizertacija, vam povem. Uporabite posebno orodje, ki vam ga Fiat podarja za odvijačenje posebnih in zelo težko dostopnih vijakov za luči … Nabijem jih, sem tisto posebno orodje iskal ko budala, pa še sreča, da se je uspelo 20 let obdržati na pravem mestu, kamor ga je Fiat vtaknil. A kaj dosti več ne bo uporabno, ker je plastično in so bili vijaki tako zaroštani, da sem in tiste posebne vijake in tisto posebno Fiatovo orodje dodobra skegljal. Plus havba mi je dvakrat na glavo padla, ker Fiatovi amortizerčki za havbo niso lih nekaj, na kar bi bili Fiatovci verjetno ponosni in je le malo manjkalo, da nisem tiste luči utrgal dol, ne da bi jih odvijačil. Je pomagalo, da sem jih nabil s kladivom in so popustili, potem sem pa eno rezervno žarnico našel in jo zamenjal in dela, druge pa nisem imel. Se mi je pa zdelo, da sem našel drugo napako, da žarnica ni bila fuč. Namreč, v vodotesni zadnji levi luči je bilo kakšnega pol litra vode in je verjetno do stika prišlo. Vodotesna zadnja leva luč?! To pri Fiatu pomeni, da ko voda not pride, ne gre več ven! Sem z WD40 našprical, ki ga mora imeti vsak pravi moški (pa silvertejp, kakopak), samo luč še vedno ne dela. Sem s tisto žarnico skočil do Petrola, kjer imajo vse, le ravno te žarnice niso imeli, sem pa kar podobno vzel, le da ne vem, če dela. Za danes sem namreč dovolj avtomehanikiral …

Aja, kaj pomeni Fiat? Fix It Again Tony!